מחקרים - נגיף הקורונה

מחקר בינלאומי מציג את מימדי הנזק שמחולל נגיף הקורונה בריאות

בניתוח שלאחר המוות נמצאו בגופות של חולי קורונה כמויות גדולות של קרישי דם בכלי הדם בריאות | ממחקר אחר בסינגפור עולה כי יש מצבים שניתן להפסיק בידוד חולים אחרי 11 יום ללא חשש מהדבקה של אחרים

טיפול בחולת קורונה מונשמת. צילום: שאטרסטוק

צוות גדול של רופאים-חוקרים מבתי חולים המסונפים לאוניברסיטת הרווארד בבוסטון וגם מבתי חולים בגרמניה, בלגיה ושווייץ, פרסם השבוע ב-New England Journal of Medicine דו"ח מחקר על הממצאים שנאספו מנתיחת שבע גופות של חולי קורונה שנפטרו מהמחלה. התברר שהופיעו אצלם כמויות גדולות של קרישי דם בכלי הדם שבריאות וכן תופעות נוספות כמו פקקת ונזקים שונים לכלי דם זעירים שנוצרו בתהליך הדלקתי האלים, ההרסני והסוער שמחולל הנגיף, מה שרק מוכיח שהנגיף הזה מחולל מחלה שהיא הרבה יותר קשה לעומת זו שגורמים נגיפי השפעת העונתית הרגילה.

במחקר נעשתה השוואה למצב הריאות של שבעה אנשים שנפטרו
מ-COVID-19 לעומת ריאות של אנשים שנפטרו מדלקת ריאות מסיבוכי שפעת.

בנוסף נבדקו עשר ריאות שנתרמו להשתלה אך נמצאו כלא מתאימות. במחקר נמצא שבכלי הדם הגדולים בריאות, כמות קרישי הדם היתה דומה אצל חולי קורונה ואצל חולי שפעת. בקרב החולים שנפטרו מנגיף הקורונה, נמצאה כמות קרישי דם גדולה פי תשעה בקפילרות.

ההשערה היא שהנגיף חולל הרס בדפנות הקפילרות שעברו תהליך דלקתי וכך נחסם מעבר הגזים לריאות. לא נמצאו הבדלים גנטיים אצל חולי קורונה שמחלתם הוגדרה קשה לבין חולים במצב קל או בינוני.

בתוך כך דיווחה אתמול (ב') רשת News.com האוסטרלית את הודעת רופאי המכון הלאומי לחקר מחלות זיהומיות בסינגפור, לפיה חולי קורונה מפסיקים להדביק אחרים 12-11 יום לאחר שהם עצמם נדבקו, וזאת גם כאשר בדיקות המטושים עדיין חיוביות. ההודעה מבוססת על נתונים שנאספו בבתי חולים בסינגפור ויש כוונה לפרסם זאת במאמר בעיתון רפואי בינלאומי. המסקנה שעלתה מהדיווח: יש מקרים שניתן לשחרר חולי קורונה מבידוד מוקדם יותר מ-14 יום כפי שנהוג עתה במדינות רבות.

על פי הדיווח, המומחים למחלות זיהומיות בסינגפור דגמו 73 חולי COVID-19 כדי לבדוק את משך הזמן שהנגיף שבגופם שומר על פוטנציאל ההדבקה. התברר שהתקופה המידבקת ביותר מתחילה כיומיים לפני תחילת הופעת התסמינים ונמשכת כשבעה עד עשרה ימים לאחר תחילתם.

עוד נמצא שמטופלים עלולים להיות חיוביים בבדיקת הקורונה גם לאחר שבועיים, אולם הבדיקות מגלות שבגוף החולים נמצאו רסיסים של הנגיף שכבר אינם יכולים לגרום למחלה או להפיץ את הנגיף הלאה וכך להדביק אחרים.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  בידוד,  דלקת ריאות,  שפעת,  קורונה,  מחקרים
תגובות
אנונימי/ת
26.05.2020, 11:58

לפי פרופסור לס, המחלה הזאת היא סתם מחלה שהיא שפעת. זה מלמד עד כמה דברים של איש הזוי שדעתו נטרפה עליו יכולה להשפיע בצורה שלילית ואף הרסנית על הציבור כולו. טוב שהוא לא הצי לשתות אקונומיקה כמו איש הזוי אחר- מר דונלד טראמפ.

אנונימי/ת
29.05.2020, 18:05

פרופסור לס זכור לי לרעה מהתפרצות הפוליו בנפת חדרה בשנות ה 80 הוא היה אז מנכל משרד הבריאות וניהל את המשבר ההוא בצורה הכי גרועה , סיפר סיפורים על זהום במים ובמערכת הביוב ועוד... בזמן שמשרד הבריאות ידעו על ניסוי בחיסון חדש שנעשה בנפת חדרה וידעו שהסיבה להתפרצות היתה שבגלל החיסון החדש (נגיף מומת) המבוגרים לא היו מחוסנים, בניגוד למקומות אחרים שבהם השתמשו בתרכיב של נגיף מוחלש, הוא שיקר לציבור, ומרח את האמת וסיפר סיפורים מצוצים.