חדשות

יו"ר ארגון רופאי המדינה מתנגד להצעת האוצר: "מאיימים להחריב לנו את הבית"

ד"ר זאב פלדמן מתנגד לתכנית הכלכלית לפיה האחריות על הכשרת רופאים תצא מידי הר"י: "על משרד האוצר לעסוק בתוספת תקנים ותקציב לבתי החולים בגירעון ולא בהכשרת הרופאים"

ד"ר זאב פלדמן, סגן יו"ר הר"י ויו"ר אר"ם. "החוק הקיים מנציח ודאות של חוסר תקווה כלכלית לכלל בתי החולים". צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה (אר"ם) בהסתדרות הרפואית ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים ב"שיבא", הפיץ בסוף השבוע מכתב ל-6,000 רופאים עובדי הארגון, לפיו התכנית הכלכלית שמוצעת בטיוטת חוק ההסדרים עלולה לשבש את הכשרת הרופאים, אם האחריות על ההכשרה תצא מידי המועצה המדעית של הר"י. כך דיווחה סיון חילאי אמש (א') ב-ynet.

במכתב שנשא את הכותרת "מאיימים להחריב לנו את הבית", כתב ד"ר פלדמן: "במקום למלא את השורות החסרות ברופאים, האוצר שולף מהארכיון הצעה שנפלה בעבר - להכפיף את ההכשרה המקצועית של הרופאים וההחלטות מקצועיות לפקידות ולשיקולים תקציביים".

המכתב של ד"ר פלדמן בא בעקבות טיוטה של התכנית הכלכלית ל"הגדלת כוח האדם הרפואי וניצול מיטבי של משאבי ההכשרה במערכת הבריאות", לפיה יגובש מתווה להעברת האחריות על ההתמחויות ברפואה מהר"י לידי משרד הבריאות או לגוף עצמאי.

ד"ר פלדמן: "המשמעות היא שלא אנשי המקצוע יקבעו את הנדרש להכשרת הרופאים במקצועות השונים, אלא גוף ממשלתי ביורוקרטי הוא זה שיחליט - על פי מצוקות השעה ומשיקולים תקציביים. בקטגוריה 'הגדלת כוח אדם' לא מצוינת אף תוספת של כוח אדם למערכת הבריאות, למרות המצוקה שנשקפה לה בתקופת הקורונה ובכלל... במקום שבמשרד האוצר יעסקו בתוספת תקנים ותקציב לבתי החולים בגירעון, הם מובילים שינוי בהכשרת הרופאים בישראל".

ד"ר תמי קרני, מומחית בכירורגיה כללית ויו"ר הלשכה לאתיקה רפואית בהר"י, צוטטה בדיווח: "כפי שמשרד הבריאות כשל בהתמודדות עם משבר הקורונה, כך גם אין להעביר אליו את הסמכות להכשרת הרופאים".

פרופ' גידי פרת, מנהל טיפול נמרץ ילדים ב"שיבא" ומ"מ יו"ר המועצה המדעית, צוטט בדיווח: "העברת ההכשרה לידי גופים רגולטורים תביא לאסון במערכת הבריאות. המועצה שומרת על איכות ההכשרה הרפואית, באופן נטול כל פוליטיקה. אם ההחלטות בנושא זה יגיעו לידי גופים לא-רפואיים, יקצרו את משך ההכשרות כדי לזרז את ההליך והכל יפעל לפי שיקולים פוליטיים".

נושאים קשורים:  ד''ר זאב פלדמן,  הר"י,  הכשרת רופאים,  משרד האוצר,  ד"ר תמי קרני,  פרופ' גידי פרת,  חוק ההסדרים,  חדשות,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
06.07.2020, 19:10

הכשרה על ידי ועד העובדים יוצרת ניגוד אינטרסים ובעיתיות רבה שמשתקפת היטב בשטח. קורסי הכנה לחברי הר"י בלבד, כנסים לחברי הר"י ועוד. יש להפריד בין וועד העובדים למועצה המדעית ויפה שעה אחת קודם. עם זאת, חשוב לוודא שהאלטרנטיבה תהיה מקצועית, נטולת פניות ויעילה. לא בטוח שמשרד הבריאות עצמו הוא גורם מתאים לכך.

אנונימי/ת
06.07.2020, 19:50

משרד הטפשות לדורותיו-לא מסוגל לנהל ולבקר שום דבר
עכשו דוחפים את אפם לרגולציה נוספת
עוד ירית פתיחה במאבק השכר או סתם רעיון עוועים של הקלקלן האספרגר בר סימן רע?

אנונימי/ת
06.07.2020, 20:24

שנים ההתמחות של הרופאים מנוהלת בהצלחה דרך הר"י והמועצה המדעית, והתוצאות מוכיחות שאין כל סיבה או הגיון להחליף מנגנון יעיל זה.
מוטב לא לשנות את מה שעובד, ולהתרכז במה שאינו עובד .
אם שיקולים לא מקצועיים יכללו בהליך ההכשרה, פנינו לפגיעה במצוינות ובאיכות, ויש להימנע מכך בכל מחיר

אנונימי/ת
10.07.2020, 12:08

מי שכתב את זה מנותק לחלוטין. שום דבר לא מנוהל בהצלחה ץ המצב של ההתמחויות מזעזע. ועד עובדים לא יכול לנהל תכניות הכשרה.

06.07.2020, 20:24

רעיון העברת השליטה על המרכיב האקדמי של הרפואה מהר״י (ארגון עובדים ותו לא) לגוף אקדמי הולם הוא רעיון שאין לפוסלו. אני לא חושב שהעברתו לידי גוף פוליטי כמו משרד הבריאות היא מהלך בריא.
יש להעביר את השליטה והפיקוח למועצה להשכלה גבוהה ככל המקצועות האקדמיים האחרים. אין סיבה לאיפה ואיפה למעט סיבות נכלוליות בהתאמה להתנהלות הר״י בהיבטים אחרים שלה.
רואי בהחלט שנציג של הר״י יהיה שותף בגוף השולט אולם כמשקיף ומייעץ, לא קובע.

אנונימי/ת
06.07.2020, 23:01

דב צודק לחלוטין

אני מאמץ כל מלה !
פרופ' תיאו דב גולן.

אנונימי/ת06.07.2020, 20:24
שנים ההתמחות של הרופאים מנוהלת בהצלחה דרך הר\"י והמועצה המדעית, והתוצאות מוכיחות שאין כל סיבה או הגיון להחליף מנגנון יעיל זה.
מוטב לא לשנות את מה שעובד, ולהתרכז במה שאינו עובד .
אם שיקולים לא מקצועיים יכללו בהליך ההכשרה, פנינו לפגיעה במצוינות ובאיכות, ויש להימנע מכך בכל מחיר

אנונימי/ת
08.07.2020, 09:59

איוולת לתקן מה שאינו מקולקל.
בסוף נמצא עצמנו במצבה של לשכת עורכי הדין.... רחמנה לצלן