חדשות

שיא חדש במספר ההשתלות בחודש האחרון: 51 חולים קיבלו חיים

בחודש יוני בוצעו 51 ניתוחי השתלות בישראל, 13 מהם השתלות משולבות כמו כליה ולבלב או שתי ריאות | בסך הכל הושתלו 64 איברים

המרכז הלאומי להשתלות הודיע אמש (ג') כי בחודש יוני בוצעו בישראל 51 ניתוחי השתלות, 13 מהם השתלות משולבות כמו כליה ולבלב או שתי ריאות, ובסך הכל הושתלו 64 איברים.

זהו המספר הגבוה ביותר של ההשתלות בחודש, כאשר הממוצע חודשי מאז הוקם המרכז להשתלות (1994) עומד על כ-25 השתלות.

בחודש יוני האחרון נפטרו 17 איש באבחנה של מות המוח שאיבריהם היו מתאימים להשתלה. מתוך 16 פניות למשפחות, התקבלו 14 הסכמות מבתי החולים הבאים: ארבע הסכמות ב"בילינסון" בפתח תקווה, שלוש הסכמות ברמב"ם בחיפה, שתי הסכמות ב"איכילוב" בתל אביב והסכמה אחת בבתי חולים "הדסה" בירושלים, "וולפסון" בחולון, "כרמל" בחיפה, "גליל" בנהריה ו"קפלן" ברחובות.

מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי החודש בוצעו: 21 השתלות כליה, 12 השתלות כבד, 9 השתלות שתי ריאות באחד, 4 השתלות לב, 2 השתלות כליה ולבלב, השתלת ריאה אחת והשתלה אחת של שתי כליות באחד.

השתלות הרקמות שבוצעו: קרניות – 66, עור  – 2, מסתמי לב – 9, שתלי עצם/ גידים – 14.  השתלות מתורמים חיים שבוצעו החודש: כליות - 27 והשתלת אונת כבד אחת.

ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז הלאומי להשתלות, מסרה: "התרגשנו ממספר ההסכמות הגבוה. הצוותים עבדו קשה מאוד. הכלל הישן עובד - ככל שהמודעות עולה, כך גם הנכונות לתרום. איננו רואים קשר לקורונה, מאחר שבכל החודשים מתחילת השנה שיעורי ההסכמה היו גבוהים. לא תמיד ניתן להנציל את כל האיברים מכל תורם בשל מצבו הרפואי. וזו הסיבה לפערים במספרי ההשתלות".

עוד אמרה ד"ר אשכנזי: "מרגשות אותנו מאוד המשפחות שיקיריהן נפטרו בתנאים שלא אפשרו תרומה של איברים, בשטח, מחוץ לבית החולים, ומבקשות לתרום. במצבים אלה ניתן לתרום רקמות כמו קרניות, מסתמי לב, רקמת עצם/ גידים ועור לטיפולים בכוויות. כל תרומה חשובה וכל תרומה מעניקה מזור".

נושאים קשורים:  ד"ר תמר אשכנזי,  תרומת איברים,  המרכז הלאומי להשתלות,  השתלת איברים
תגובות
אנונימי/ת
08.07.2020, 10:38

ייזכר לטוב הרב ישעיהו הבר זכר צדיק לברכה שנפטר בגל הראשון של הקורונה, שהעלה את המודעות בארץ להשתלות כליה מהחי לרמות חסרות תקדים בשום מקום בעולם.
ברכות לעמותת 'מתנת חיים' שממשיכה את דרכו ביתר שאת - רק ביום שני השבוע, חמישה חולים קיבלו תרומת כליה מתורמים שלוו על ידי האנשים הצדיקים האלו.
כל הכבוד!

09.07.2020, 04:02

אסור לשכוח את אותם רופאים והממסד שרדפו אותו על שוחד וסחר באברים.
במשך שנתיים אותם ארורים הפכו כל אבן, הרסו לו את החיים, חיטטו לו בכל מה שרק היה אפשר, השמיצו אותו בתקשורת כפי שרק עיתונאים חסרי לב ומצפון יודעים לעשות, ולבסוף יצא נקי וזך!

לא הוא ולא אנחנו שמענו התנצלות.

הוא היה צריך למות (לפני כמה חודשים נדבק בקורונה) כדי שראש הממשלה, שרים וחכי"ם, יודו לו וישבחו את פועלו.
יהי זכרו ברוך.

אנונימי/ת
08.07.2020, 22:10

רמבם הפך לאחד המרכזים המובילים בתחום