משרד הבריאות מסתיר מהציבור זו השנה השנייה ברציפות ממצאי סקר שאינם מחמיאים לו וממנו עולה כי מידת שביעות הרצון של מקבלי השירות מיחידות המשרד עצמו היא נמוכה. סיבה אפשרית לכך שממצאי הסקר אינם פומביים יכולה להיות הציונים הנמוכים להם זכו יחידות המשרד. רובן קיבלו ציון "נכשל" מהציבור. כך מדווחת הבוקר (ד') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".
עוד בעניין דומה
לפי הדיווח, אגף הרוקחות במשרד הבריאות זכה לציון 30 מתוך 100. שביעות הרצון מהיחידה לפניות הציבור זכתה לציון 29, שירות המזון - 28. ציון זהה ניתן ליחידת חופש המידע במשרד הבריאות.
זו השנה השנייה שאגף הרוקחות זוכה לציון נמוך במיוחד. האגף מרכז את הבקשות החדשות לרישום תרופות. מתוך 453 תכשירים שהוגשו לאישורו ב-2018, רק 173 נרשמו. נציבות הקבילות קיבלה את הציון (38), אגף השיקום (60), האגף לבריאות השן (67) ומינהל הסיעוד (68). הציון הגבוה ביותר שציבור המשתמשים בשירותי משרד הבריאות העניק ניתן לאגף העוסק במכשירים רפואיים (אמ"ר) וגם הוא 70 בלבד.
סקר דומה שנערך ב-2018 חשף גם הוא ציונים נמוכים ליחידות המשרד שממשיך לסרב למסור את נתוניו המלאים והתנועה לחופש המידע הודיעה שתעתור לבג"צ אם המידע הזה לא יפורסם.
בדיווח צוטט גורם במערכת הבריאות, שאמר: "משרדי הממשלה לא מצטיינים במתן שירות לציבור. למה להם - האם יש לאזרח אפשרות אחרת? ברור שלא".