קורונה בישראל

יותר מ-220 תלמידי ישיבת רינה של תורה בכרמיאל אובחנו כחולי קורונה

לנוכח החלטת פיקוד העורף ומשרד הבריאות שלא לפנות את כל תלמידי הישיבה כמקשה אחת, עיריית כרמיאל הציבה גדרות, מצלמות וחמישה מאבטחים המונעים כניסה ויציאה ממתחם הישיבה

מתחם הישיבה בכרמיאל. אין יוצא ואין בא. צילום: דוד כהן/ פלאש 90

ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, מינה הבוקר (ה') פרויקטור לטיפול בישיבת רינה של תורה, שבה נתגלו יותר מ-220 תלמידים חולי קורונה.

קונינסקי החליט על מינוי הפרויקטור לטיפול בישיבה לנוכח החלטת פיקוד העורף ומשרד הבריאות שלא לפנות את כל תלמידי הישיבה כמקשה אחת מהמתחם. העירייה הציבה חמישה מאבטחים המונעים כניסה ויציאה מהמתחם.

לדברי קוניסקי: "תפקידו של הפרויקטור לתאם ולתכלל את כל הפעילויות הקשורות לישיבה ולגורמים הרלוונטיים, קרי משרד הבריאות, פיקוד העורף והמשל"טים של הישיבות".

לתפקיד הפרויקטור המיוחד, מונה אלי שדה, ראש מטה ראש העיר וראש מינהל התרבות, השיווק והדוברות בעירייה. קונינסקי ציין כי רק שלושה מבין 385 תלמידי הישיבה הם תושבי העיר. מצבם של התלמידים החולים המאומתים טוב.

בהתאם להנחייתו של ראש העיר, כבר במוצאי שבת ניתנה הנחיה לסגור את שערי הישיבה ולא לאפשר כניסה ויציאה וביום ראשון בוצעו בדיקות מקיפות ומתחם הישיבה מגודר, מצולם והעירייה הציבה שמירה סביב המתחם.

נושאים קשורים:  כרמיאל,  תלמידי ישיבה,  משה קונינסקי,  ישיבת רינה של תורה,  קורונה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
04.09.2020, 15:49

וזה פשר העליה בערים החרדיות?

אנונימי/ת
04.09.2020, 19:11

לא. יש עליה גם בשאר הערים החרדיות. חבל שהם לא חרדים לבריאות תושבי המדינה ולמצב הכלכלי (טוב, לגבי זה אפשר להבין).

06.09.2020, 00:51

ההנחה שהחרדים לא חרדים לבריאות תושבי המדינה, לא נכתבה מתוך בדיקה מקצועית אלא מרוחות המנשבות משדרני טלוזיה בעלי דעות קדומות, מובהקים,

אני חי בבני ברק ואני מברך אותך שהילדים שלך יהיו חרדים לבריאותך בתור אבא, כשתגיע לגיל זקנה כמו שאנשי בני ברק חרדים לבריאותך ולא בגלל שאתה אבא שלהם אלא בתור אח יהודי יקר אני מוקף לבעשרות שכנים כאלה שבהתנדבות מוחלטת מוכנים לקפוץ בכל רגע מהמיטה גם ב03:00 בלילה בשביל לטפל בתינוק שנכווה בתל אביב, או בשביל זקן שהתמוט בבית אבות ברגת גן, הלוואי שהילדים שלך יהיו מוכנים לטפל בך באמצע השינה,
האחריות הדתית מחייבת אותנו החרדים מצד התורה לשמור על הבריאות יותר מכל אחד אחר בעולם, ההוארות המחמירות של, הרבנים הם מרחיקות לכת הרבה יותר ממשרד הבריאות,
סיבת ההדבקה הגדולה לפי נתוני משרד הבריאות הי לא בבתי הכנסת ולא מזלזול בהוראות, אלא הסיבה היא שהציבור מורכב ממשפחות גדולות מאד לדוגמא (אמיתי) לי יש 12 אחים לאשתי יש 13 אחים כולם לומדים במוסדות חינוך מספיק שמתוך כל ה27 (בסה"כ) ידבק מישהו אחד וכבר כולנו נידבקנו, אל תשכח בתוך הבית לא לובשים מסכה..
אברך אותך בהרבה בריאות עד 120.. ואם אתה צריך אותי ב3 בלילה אני כאן בשבילך..

07.09.2020, 22:49

מרשים
שנה טובה
לבית ישראל וב"ב בתוכם

אנונימי/ת
08.09.2020, 11:49

טוב מאד שידבקו הבחורים הצעירים האלו, המנותקים לחלוטין מממשפחותיהם ומהקהילה, למשך 40 יום שמר"ח אלול ועד מוצאי יום הכיפורים.

הם נדבקים בהמונים, ואמנם משנים את צבע ערי המגורים שלהם מצהוב לאדום, אבל בהמשך יהוו גורמי יסוד בחיסון העדר בציבור.
האחיינים שלי שנדבקו עכשיו בישיבה (בראשון לציון, יחד עם עוד מאות מחבריהם), יוכלו אח"כ להתארח אצל הורי
וזו הקלה נפשית משמעותית בשבילם ובשביל כולנו הדואגים לבריאותם.