חדשות

נשות הדסה בעימות עם האוצר: מי יהיה יו"ר דירקטוריון המרכז הרפואי

ארגון נשות הדסה, בעליו של בית החולים הירושלמי, מתעקש למנות את אחד משני המועמדים שהציג למדינה לתפקיד יו''ר הדירקטוריון | באוצר טוענים: מינויו של פרופ' חזי אופיר ליו''ר הזמני הוא בגדר מינהל לא תקין

בית החולים הדסה עין כרם. צילום: אבי חיון

ארגון נשות הדסה, הבעלים של המרכז הרפואי הירושלמי, ומשרד האוצר נמצאים בעימות חריף בשאלה מי וכיצד יתמנה ליו"ר דירקטוריון המוסד הרפואי הוותיק.

השבוע, דיווח אדריאן פילוט ב"כלכליסט", הועבר לארגון נשות הדסה מכתב עליו חתומים סגן החשב הכללי באוצר לנושאי בריאות וסגן הממונה על התקציבים ובו נדרשות נשות הדסה להפסיק את הליך מינוי יו''ר הדירקטוריון. הסיבה: נשות הדסה, כך נטען על ידי בכירי האוצר, הפרו את הסכם ההבראה שנחתם מול המדינה ומינויו של פרופ' חזי אופיר ליו''ר הזמני בשבוע שעבר הוגדר כפעולה שהיא בגדר מינהל לא תקין. מועמדת נוספת שמציע הארגון לתפקיד הזה היא יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק, שהיא יו"ר חבר הנאמנים של "הדסה". לה ניתנה עדיפות על ידי נשות הדסה.

בדיווח נמסר כי נשות הדסה מתעקשות על הצגת שני המועמדים אבל עם זאת הביעו נכונות לבחון מועמד שלישי. השבוע סיים ארז מלצר את תפקידו כיו"ר הדירקטוריון לאחר שש שנות כהונה. נשות הדסה הודיעו שאין בכוונת הארגון להאריך את כהונתו.

בתגובת נשות הדסה להודעת האוצר הן טוענות ש"המדינה בחרה באופן מודע להתעלם מאיתותי האזהרה שהגיעו מצידנו בדבר הצורך בהסדרת ממשל תאגידי תקין בבית החולים. הדירקטוריון מעודכן בדיעבד, אם בכלל, על מהלכים משמעותיים שמקדם בית החולים, כולל כאלה החורגים מהניהול השוטף... דווקא מכתבכם עשוי לשרת את אלה שככל הנראה לא מעוניינים בקיומו של ממשל תאגידי תקין בבית החולים". ההערכה: יש בנוסח זה רמז לכוונת הארגון להחליף את מנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין.

עוד ציינו נשות הדסה כי "מסרנו לנציגי המדינה מספר לא מבוטל של פעמים את הסתייגותו ודאגתו של הארגון לגבי היו"ר (מלצר) והממשל התאגידי. נסיונכם להציג את הדברים בצורה מעוותת כאילו רק אתם 'המבוגר האחראי' שצריך להזכיר לנו כי מדובר בתקופה רגישה, מקומם ואיננו במקומו".

ארגון נשות הדסה מתעקש שיש לבחון תחילה את שני המועמדים שהציג, להתחיל בהליך בהקדם ולקיים על כך דיון משותף עם נציגי המדינה, לאחריו יוסכם על זהות המועמד שיוצע לדירקטוריון לתפקיד היו"ר.

נושאים קשורים:  ארגון נשות הדסה,  דליה איציק,  פרופ' חזי אופיר,  פרופ' זאב רוטשטיין,  ארז מלצר,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
27.11.2020, 09:13

מי המשוגע שהעלה על דעתו למנות את דליה איציק למשהו?

אנונימי/ת
27.11.2020, 09:50

לגמרי. רק המין נחשב כיום?

אנונימי/ת
27.11.2020, 11:26

ברור שהטיפוס הנכלולי דליה איציק איננה מתאימה. אפילו שימון פרס מתגלגל בקברו. ואומר שבצד תכונות מצויינות אחרות שלה לנהל את הדסה? לא עולה על הדעת.

אנונימי/ת
27.11.2020, 11:29

מי גזר קופון. כנהוג.

אנונימי/ת
27.11.2020, 11:44

אם רפי רוטר לא היה בר מינן אפשר היה להתייעץ אתו הרי הוא הקים בית חולים לאיגוד עובדי הרכבת בהונגריה תוך הפרת אמונים קלאסית במכבי. אמנון גולדנברג הציל אותו מעונש כבד. הוא גם הזמין האזנות סתר בלתי חוקיות לחברי הנהלה וחברי וועד הרופאים.אבל אל דאגה הפרופ המהולל מרדכי שני עדיין חי והוא היה השותף של רוטר וניצל בעור שיניו מתביעה. היום הוא נשיא(במינוי עצמי) של תאגיד הבריאות של תל השומר.

אנונימי/ת
27.11.2020, 12:21

מסתבר שניגודי עניינים זורמים חופשי גם בבתי חולים ציבוריים - ממשלתיים.
יו"ר ועדת הלסינקי של שיבא הוא כבר יותר מ- 20 שנה בעלים של חברת ביוטק פרטית המנפיקה בבורסה.

אנונימי/ת
27.11.2020, 13:16

השם ישמור, זו לא רפובליקת בננות, זו מושבה של פורעי חוק ושכונה של עבריינים.

אנונימי/ת
28.11.2020, 10:56

מה בכלל עושה דירקטוריון הדסה וכמה זה עולה למערכת הרפואית?