COVID-19 בישראל

תרחיש האימים עומד להתרחש? "חשש מפני מחסור במכונות אקמו"

החברה הישראלית לאקמו הזהירה בסוף השבוע: "יש עכשיו מספר שיא של מאושפזים - 52, שמחוברים למכשירים הללו, כאשר בישראל יש רק כ-70 מכונות אקמו"

מכונת אקמו ביחידה לטיפול נמרץ. צילום שאטרסטוק

התרחיש ממנו חששו בכירי מערכת הבריאות הולך ומתממש: בסוף השבוע האחרון הם הזהירו מפני הגעה עד לקצה גבול היכולת בחיבור חולים למכונות אקמו. נכון לשלשום החברה הישראלית להחייאה הזהירה: "יש עכשיו מספר שיא של מאושפזים, 52 חולים, מחוברים למכשירים הללו. כאשר בישראל יש רק כ-70 מכונות אקמו ועולה עתה החשש מפני מחסור צפוי במכונות לב-ריאה".

ד"ר יגאל כסיף, יו"ר תחום האקמו בשיבא ויו"ר החברה הישראלית לאקמו, אמר ל-Ynet: "ברגע זה 45 חולי קורונה מחוברים לאקמו בישראל. בנוסף, שבעה שאינם חולי קורונה מחוברים למכונות אלו והנה עברנו את המספר המבהיל של 50".

"המספר הזה כיכב בתחזיות השחורות ביותר כבר בתחילת המגפה. הוא היה הסיבה שדחפה אותנו ללחוץ על משרד הבריאות לרכוש מיד 30 מכשירי אקמו. בשבוע האחרון אני עוסק בניוד מכשירי אקמו לבתי החולים שמוכנים 'למתוח' את המעמסה הרפואית והסיעודית עוד מעבר ליכולתם - כדי להציל עוד ועוד חולה".

במבצע הניוד הזה, הסביר ד"ר כסיף: "מעבירים מכשיר ממאיר לסורוקה, מאיכילוב לשמיר, ממאיר לקפלן, מהדסה לשמיר, מסורוקה לקפלן. החברות המייבאות מכשירי אקמו העמידו לרשות בתי החולים כרמל ורמב"ם – מכשירי גיבוי. על הנכונות להעברת המכשירים מגיע צל"ש לבתי חולים לא מעטים שמוכנים לתת כתף מתחת לאלונקה ולהשאיל ציוד יקר למי שאין לו ושכמעט כורעים תחת הנטל ומוכנים לקחת עוד נטל. זה אומר שבאמת לא נוכל להציל עוד רבים."

בבילינסון יש 12 מכשירי אקמו, בשיבא 11, בקפלן 2 ובפוריה 3. לעומת זאת בזיו בצפת, באסותא אשדוד ובמרכז הרפואי לגליל בנהריה - אין כלל מכשירי אקמו.

על פי נתוני משרד הבריאות, בשבוע שעבר חוברו במשך יומיים 41 חולי קורונה שהיו במצב קשה-קריטי למכשירי אקמו. בנושא זה הקושי המרכזי הוא בכוח האדם הנחוץ להפעלתם. להפעלת כל מכשיר נדרשים רופא-מומחה, כשלצידו שתי אחיות וטכנולוג ייעודי.

נושאים קשורים:  COVID-19 בישראל,  מכונת אקמו,  מכונת לב ריאה
תגובות
אנונימי/ת
14.02.2021, 13:12

אקמו אינו מכשיר הנשמה.
שוב, מדובר בפורום מקצועי ולא בויינט. אנא שפרו את כתיבתכם.