חדשות

ביה"ד לעבודה: ההסתדרות הלאומית היא הארגון היציג של עובדי "מכבי"

לאחר מאבק משפטי ארוך, מעל 8,000 עובדים במכבי שירותי בריאות יקבלו זכויות עובדים כמו שאר עובדי קופות החולים בישראל

סניף של קופת החולים מכבי במודיעין. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הכריע בסוף השבוע (ה'): עובדי מכבי שירותי בריאות יכולים להתארגן וגם לראות בהסתדרות הלאומית את הארגון היציג שלהם. ההתדיינות בנושא הזה נמשכה כשש שנים. בקופת החולים מכבי מועסקים כ-8,000 עובדים.

בהכרעה מתח בית הדין ביקורת על התנהלות הנהלת קופת החולים מכבי: "לא נחתום פסק דין זה", נכתב בו, "מבלי להביע את מורת רוחנו מהתנהלות 'מכבי' בהליך אשר פעם אחרי פעם, חרף דחייה מפורשת של ערעוריה הרבים, חזרה וטענה בפנינו אותן טענות אשר דחינו אנו ודחה בית הדין בהליך בשנת 2017 וגם בית הדין הארצי. טענות 'מכבי', מוטב היה שלא היו נטענו. הן נטענו על ידה בהליכים קודמים שנוהלו על ידי הצדדים וגם הוכרעו בפסקי דין ואף אושררו בבית הדין הארצי.

"בכך סירבלה 'מכבי' את ההליך שלא לצורך ובזבזה זמן שיפוטי יקר. יש להצר על התנהלותה של 'מכבי' אשר לא נשמעה להוראות בית הדין וניסתה בדלת האחורית לאלץ את בית הדין לשוב ולדון בטענות ממוחזרות שכבר נדונו על ידי כבוד השופטת זלמנוביץ'-גיסין ועל ידי בית הדין הארצי".

הליך ההתארגנות החל עוד ב- 2015 כאשר שליש מעובדי מכבי שירותי בריאות חתמו על מסמך הדרוש ליציגות ועד העובדים. מאז גלגלה מכבי שירותי בריאות את ההליך בבתי הדין השונים תוך התעלמות מרצונם של העובדים.

חי לופטון, מנהל חטיבת הגיוס בהסתדרות הלאומית, אמר לאחר פסק הדין: "לאחר שש שנים שבהן התאגדות העובדים נדונה בבתי הדין לעבודה נעשה סופסוף צדק עם אלפי העובדים. עתה ההסתדרות הלאומית וועד עובדי 'מכבי' נחושים לשבת לשולחן המו"מ להשגת הסכם קיבוצי לעובדים כפי שיש לשאר עובדי קופות החולים האחרות בישראל".

עו"ד איל ארז, יו"ר ועד העובדים, הוסיף: "בשנת ה-80 לפעילותה של קופת החולים מכבי הוכר ועד שישמור על זכויות העובדים וייצגם. מטרתנו כעת לעבוד בשיתוף פעולה עם ההנהלה לבניית הסכם קיבוצי ראוי".

נושאים קשורים:  מכבי שירותי בריאות,  בית הדין לעבודה,  פסק דין,  ההסתדרות הלאומית,  חדשות
תגובות