חדשות

מנהל המרכז הרפואי שיבא בכנס בניו יורק: "נמשיך לטפל בפלסטינים"

פרופ' יצחק קרייס סיפר בכנס תגלית על מקרה של אישה פלסטינית מחאן יונס, שחיי בנה ניצלו הודות להשתלת מח עצם מאחיו שנולד ב"שיבא" | קרייס: "אנחנו שותפים לאותו גורל"

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא. "שיבא הוא בית חולים של שלום וסמל של דו קיום שבו מעניקים טיפול רפואי לכולם". צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

אישה עזתית, שבנה החולה בלוקמיה מאושפז במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, ילדה בבית החולים בן בסמוך לשבעה באוקטובר על מנת שיוכל להיות תורם מח עצם לאחיו החולה. על המקרה סיפר מנכ"ל בית החולים, פרופ' יצחק קרייס בכנס "תגלית" בניו יורק.

בדיווח של איתמר אייכנר ב-ynet מאתמול (ב') נכתב כי הרופאים המליצו לאם ללדת כדי לבצע השתלת מח עצם. חייו של הבן ניצלו בזכות ההשתלה והאם שוהה עם שני הבנים בבית החולים.

על פי הדיווח, האם, תושבת חאן יונס, הגיעה למרכז הרפואי עם בנה החולה שהיה צריך השתלת מח עצם בדחיפות. לאחר שלא נמצא לילד תורם, הציעו רופאי בית החולים לאם להרות על מנת שניתן יהיה לקחת תרומת מח עצם מהיילוד. האם שבה לבית החולים לקראת הלידה לפני השבעה באוקטובר וילדה לאחר השבעה באוקטובר.

לאחר הלידה בוצעה השתלת מח העצם לפי התכנית המקורית של הרופאים: מח העצם נלקח מהתינוק שנולד ב"שיבא" והושתל בילד חולה הלוקמיה. הילד החולה החלים, אך מאז שוהים בבית החולים האם ושני ילדיה ואינם יכולים לשוב לביתם.

פרופ' קרייס הדגיש כי "שיבא הוא בית חולים של שלום וסמל של דו קיום שבו מעניקים טיפול רפואי לכולם. אנחנו מטפלים בפלסטינים, אנחנו משתפים פעולה עם פלסטינים, אנחנו מחסנים פלסטינים. אנחנו שותפים לאותו גורל.

"כשיש אזעקה בגלל מתקפת טילים, אמהות יהודיות ופלסטיניות יושבות ביחד באותו מקלט. 25% מהילדים שמטופלים ב'שיבא' הם מהגדה המערבית. אנחנו מטפלים במקרים הקשים ביותר. טיפלנו בחולים מעזה לפני שבעה באוקטובר. אנחנו לא פוליטיקאים. ביום שאחרי המלחמה נמשיך לחיות ביחד ונמשיך לטפל בפלסטינים", הוסיף.

נושאים קשורים:  פרופ' יצחק קרייס,  בית החולים שיבא,  חדשות,  חולים פלסטינים,  ישראל במלחמה,  השתלת מח עצם,  דו קיום
תגובות
10.04.2024, 19:25

סוף סוף מנהל בית חולים אומר את המובן מאליו ואינו חושש. מקווה שמטפל בכול מי שמגיע בשערי בית החולים, כולל שבויים רוצחים מתועבים מעזה.

10.04.2024, 22:05

למה?

אנונימי/ת
11.04.2024, 06:50

אג'נדת קרן וקסנר?

אנונימי/ת
15.04.2024, 07:52

הלוואי שכל הבורים והאפסים , שלוחי ביבי והבייס , היו עוברים את הכשרת קרן ווקסנר ( או כל הכשרה משמעותית ) , לפני שהם התחילו לתפקד ולהרוס את מערכת השרות הציבורי

11.04.2024, 07:38

כן. יפי נפש בשיבא. כשאמא שלי באה למיון שלכם (אישה יהודיה) היא קיבלה יחס מחפיר ושלחו אותה הביתה למות. חוץ מיחסי ציבור אין בבית חולים הזה כלום

אנונימי/ת
11.04.2024, 14:37

שילך לעזה לטפל בהם, שיניח לבי״ח הכושל הזה לעבוד קצת.
חוץ מיח״צ יש לו משהו נוסף להגיד? שיתיחס לעובדים שלו שהוא מתייחס אליהם כאל עבדים כאשר אנו בשנת 2024.